Що в неймінге тобі моєму?

Ви відкриваєте новий бізнес і перед Вами відразу встає питання яке вибрати назву фірми. Придумати його пропонують за

гроші неймінговиє агентства. Спершу давайте розберемося з визначенням

слова "неймінг". Авторитетні словники пропонують наступне трактування:

"Неймінг - професійна розробка охранопрігодного назви". Чим же

відрізняється "неймінг" від сумісного придумування назви в кінці робочого

дня разом з компаньйоном по бізнесу, бухгалтером і прихильною загальній справі

секретаркою? Адже в результаті, так само як і у разі звернення до

професіоналам, буде придумано назву фірми. Придумати його, звичайно,

придумають, але чи буде ця назва викликати потрібні асоціації, запам'ятовуватися і

подобатися клієнтам?

По-перше, в неймінге існують різні технології, що допомагають відобразити в

назві цілий ряд конкурентних якостей фірми, товару або послуги для якої

належить придумати слоган або назву.

Це може бути емоційна ознака, такий як "надійність", "успішність",

"актуальність" або територіальна ознака - скажімо, ресторан, який

знаходиться в центрі, або житловий комплекс в найзеленішому районі міста. Назва

може включати або бути спеціальним терміном, з області, в якій

працює фірма, для якої придумується назва, – наприклад, "сплайн" для

архітекторів або "фідер" для зв'язківців. Неймінг допускає навіть

професійний жаргон – "наружка" у рекламщиков, "первинка" у ріелторів або

тури", що "горять, у туроператорів.

Неймінг, брендінг, розробка назви, як будь-яке творче

захід не терплять жорстких рамок, хоча підкоряються певним законам.

Тут приходить час пригадати про слово "охранопрігодний" з визначення

неймінга. Назва, придумана фахівцями з неймінгу, не має бути

раніше зареєстроване іншою фірмою, заявка на нього не повинна знаходитися на

розгляді у відповідних структурах і воно повинне відповідати цілому ряду

вимог, перерахування яких може стати темою для окремої статті. Таким

чином, розробка назви (неймінг) є досить складним процесом на

стику творчості і юриспруденції. Придумати слоган або назву,

, що відповідає

всім вищепереліченим вимогам здатне далеко не кожне рекламне

агентство. Але це вже тема для окремої розмови.

Павло Савіцкий

назву фірми придумати, розробка назви, придумати слоган, неймінг

брендінг

  • Реклама